neděle 28. února 2010

Cesta do nitra země

Mayrau, hornický skanzen ve Vinařicích u Kladna, hostil dnes závod Pražské zimní ligy. Již vloni proběhla podobná akce industriálního OB a jelikož měla veliký ohlas, nechtěli jsme si nechat ujít její pokračování. Skanzen nabídl brownfield par excellence: vícepatrové budovy, otevřené štoly, vytěžené doly a haldy porostlé spostou pichlavých keřů.

Osobně se mi v závodě s prvky jeskynního OB (někdo říká OJeB) moc nedařilo. Hned v okolí K1 (viz obrázek níže) jsem se věnoval studiu obrázků v hornických skříňkách natolik, že mi trvalo minutu, než jsem objevil, kam byla kontrolka zašitá.

Umístění kontroly č. 1

Na K23 se mi podařila hezká chybička. Ke kontrole jsem se dostal ještě správně, ale při otočce zpět jsem galantně dal přednost běžcům v protisměru a dal se kolem dopravníku doprava (když dopravník, tak doprava). Tím jsem ale byl donucen oběhnout všechny dopravníky. A jelikož jsem mapoval pouze z hrubé mapy 1:3000 (nevšiml jsem si, že je přiloženo zvětšení v 1:800), očekával jsem dokonce marně ve slepé uličce východ.

Není snadné dostat se z podzemí

Ukázka prvního ze tří okruhů

Strašidelná štola, kterou prošli Adík, Samík a Alička