pondělí 16. července 2012

Po 13 letech repete

V pátek třináctého jsme se po třinácti letech vrátili do prostoru, kde probíhal Botas Cup Open 1999. Stejní pořadatelé, stejný mapař, stejně perfektní organizace. A vrcholem spokojenosti je Kamčino vítězství v dámské elitě, za neúčasti reprezentace, která pretekuje na MS.

Jelikož jsem prvním rokem veterán, můžu už si občas dovolit i špetku retrospektivy. A tak si  tímto článkem připomínám, jak jsem si pěkně zazávodil s Botasem/HSH v posledních 13 letech.

1999 Leština u Skály: Archiv neodhaluje žádné kvantitativní, pouze kvalitativní informace, totiž kvalitní fotku speakera - stejná louka, stejný doběh a tráva stejně posekaná.
Speaker amatér před 13 lety
2001 Proseč: H21A celkově 2. V tomto létě jsme se s Kamčou vydali na vícedenního cestování po o-kempech – Cena Střední Moravy (never more), Bečov, Potštejn, Botas, Jižní Čechy, Bohemia a West Cup Nejdek. Botas byl vrcholem závodně i zážitkově. V bahenní revue jsem si rochnil a dosáhl svého botasovského historického maxima. Mimochodem, i když to bude nejspíše selektivní paměť, co veterány vede k závěru, že dříve bylo závodění těžší, nemůžu se ubránit, že na tom přece jen něco bude; po éře Husákových dětí nyní jakoby pódium viselo o něco níže.

2003 Sklené: H21A 3., 6., 1., celkově 3. Pořadí jsem sice odněkud z papírů vytáhl, jen nevím, zda se týkalo H21A (na 99% ano). Deníček k závěrečné etapě uvádí pregnantně: „vedro a v závěru mi navíc zdrhli…“

2006 Křižánky, Milovy: H21E 37., DISK, 20. Na historicky posledním Botasu jsem měl problémy s kotníkem, nicméně poslední etapu jsem s tejpem odzávodil ve velice solidním tempu. O tom, jaký výkonnostní skok Kamča prodělala, hovoří to, že na tomto ročníku byla celkově 15. se ztrátou 85 minut a že na všech etapách vymetla chvost celého pole. To, kam se Kamča dostala během pouhých dvou let (2006 – 2008), je jedním slovem neuvěřitelné.

2007 Borová u Poličky: H21A 41., 34. V prvním ročníku HSH Vysočina Cupu jsem pomohl s komentováním, čímž jsem vynechal E3. Kamča navzdory pokročilému požehnanému stavu (7. měsíc) odchodila etapy se ztrátou méně než hodinu na vítězku v D21A.

2009 Zubří: H21A 36., 13., 30., celkově 22. V prestižním oddílovém souboji jsem o jediné místo jsem porazil Aleše. Kamča se zúčastnila elity a s umístěním na 4. místě v těžké deštivé E2 byla velice spokojená (E1 16., E3 onemocněla).

2010 Svratka. Nestartoval jsem. Prapor CTB nesla Kamča, když celkově vyhrála o 7 minut nad Monikou Topinkovou a Martinou Dočkalovou. Rozhodla E2, kde Kamča porazila ostatní o 5-6 minut.

2012 Leština u Skály: H21B 2., 1., 3., celkově 2. Historie se opakuje – opět jako v roce 2009 porážím Aleše o 1 místo, ale tentokrát to byl boj dvou kancelářských krys v ne úplně prestižní kategorii. (O to větší to byl zážitek.) Jinak se historie neopakuje. Na rozdíl od roku 2009 ale celkovým trumf v elitě nakonec nemá Eva Kabáthová. Kamča startuje na 3. místě, ale v technicky snazší etapě dominuje. Po úseku, kdy doběhla druhou Zdenču, se odpoutává do kopce, sbíhá Evu a dobíhá si pro celkové vítězství. (Fotečky z vyhlášení budou časem.)